Domácí stránka
Stažení
Ukázka ze hry
Vývoj verzí
Registrace
ctyrka@vrana.cz
Přístupů: 

|
Vývoj verzí
Vysvětlivky
| [+] | přidáno |
| [*] | vylepšeno |
| [-] | opraveno |
Čtyřka 3.30 - 1.10.2000
| uživatelské rozhraní |
| [+] | animace karet při výnosu |
| [-] | uhrané kilo se občas vyhodnotilo jako neuhrané |
| [-] | hnědý rámeček okénka výroků místo šedého |
| volby |
| [+] | vzhled - animace karet |
| [+] | vzhled - nezobrazovat hlášky |
| [-] | políčka Vodící čáry a Stavový řádek přesunuty na kartu okno |
| síť |
| [-] | nefungovalo domlouvání na společném nastavení |
| mozek |
| [*] | betl - pokouší se dostat na štych toho, kdo chytá forhonda |
Čtyřka 3.20 - 20.1.2000
| uživatelské rozhraní |
| [+] | automatické dokončování hry: "To jde za mnou" |
| [+] | logování odehraných her do souboru |
| [+] | reportovat situace, které by neměly nikdy nastat (po zamíchání není 32 karet, součet ostrých bodů není 90, počet odehraných štychů neodpovídá počtu karet v ruce, součet peněz ve hře / celkem není nula) |
| [*] | při fleku a sedmě je v mluvícím okénku výrazně zobrazena i sedma |
| [-] | při zobrazení dialogů se pozastaví hra |
| [-] | zakázat flek po čtyřech neflecích za sebou (při sedmě), obdobně sedma a kilo |
| [-] | ve zobrazení minulé hry odpovídá stav zamíchání skutečnosti |
| volby |
| [+] | volby - automatické dokončování hry |
| [+] | hra - geometrické počítání tichého kila |
| [+] | vzhled - nezobrazovat indikátor hráče na tahu |
| mozek |
| [+] | jestliže už to jde za mnou, vynáším od nejvyššího trumfu |
| [+] | vyhodit heuristiku karta + desítka - vynes kartu (víc škody než užitku, úspěšnost 5 %) |
| [+] | durch s kartou, se mnou - pokud na to máš, odmazávej odshora |
| [+] | pokud mohl spoluhráč v předchozím tahu mazat, vytřískat desítku |
| [+] | samec - nevynášet vysoké trumfy, aby se to neprozradilo |
| [+] | durch s kartou - nech si barvu spolukarty na poslední štych |
| [*] | při kilu hrát sedmu jen když mám o trumf více než normálně |
| [*] | samec, neprozradit se - nevynášet trumf v prvních kolech |
| [*] | samec - na re silnější karty |
| [*] | durch - při licitaci více riskovat |
| [*] | při hlášení re nezapočítávat do esíček trumfové eso |
| [*] | durch s esem - lze se téměř spolehnout na to, že v předposledním štychu vyjede král |
| [-] | zakázat flek po čtyřech neflecích za sebou (při sedmě), obdobně sedma a kilo |
| [-] | spoluhráčova sedma, předposlední štych - zbav se trumfů (raději než ukaž spolukartu + nenes trumfové eso) |
| [-] | nejistý durch s chytrým - pozor na první výnos |
| [-] | chyba - nemá trumfy, na nízkou kartu vynese eso jiné barvy |
| [-] | chyba - sedm kulí bez esa, žaludový král - hlásil durch s chytrým |
Čtyřka 3.12 - 25.12.1999
| uživatelské rozhraní |
| [+] | Vánoční bonus - 30 Kč pro lidské hráče |
| instalace |
| [*] | při odinstalování aplikace možnost ponechat uživatelské nastavení |
Čtyřka 3.11 - 21.12.1999
| uživatelské rozhraní |
| [*] | klávesovou zkratkou Shift + Escape lze kdykoliv minimalizovat aplikaci (i když je zobrazen nějaký dialog) |
| [-] | občas byla vynesena jiná karta, než kterou uživatel zvolil |
| [-] | po simulaci spuštěné po nedohrané hře se aplikace zasekla |
| volby |
| [-] | změna barev výher a proher se projeví ihned |
| [-] | v rámci spravedlnosti zakázána změna pravidel hry během rozehrané hry |
| mozek |
| [*] | místo volení se svrškem volí s králem (pokud ho nemá) |
| [-] | občas nepřebíjel, čímž způsoboval renonc |
Čtyřka 3.10 - 16.12.1999
| uživatelské rozhraní |
| [+] | počítačový algoritmus může napovídat lidskému hráči při všech herních činnostech - v dialogu Hráči vyberte algoritmus, který ma napovídat, a zaškrtněte volbu Pouze rádce |
| [+] | kliknutím na kartu pravým tlačítkem myši při zmáčknuté klávese Shift se tato karta přesune do popředí |
| [+] | na hrací ploše se zobrazují vynesené hlášky |
| [+] | po skončení hry je možno zobrazit přehled odehrané hry včetně vynesených karet |
| [+] | je možno znovu zobrazit výsledkové shrnutí poslední odehrané hry |
| [+] | je možné se podívat na poslední štych, jestliže jsem ho vzal já |
| [+] | při simulaci se u každého hráče kromě peněz eviduje i počet vyhraných, prohraných a odehraných her v dobré i ve špatné barvě, sedmičky, kila, nefleknutí a renoncy |
| [+] | v dialogu Simulace je volba Překreslovat, jejímž vypnutím se simulace značně urychlí |
| [*] | mluvící okénko má oblé rohy a trochu jiný vzhled |
| [*] | při změně hráče nebo nastavení ukázat nebo schovat karty, funguje i po ukončené hře |
| [+] | v shareware verzi je nutné za každý den nad povolených 30 dní počkat 0,1 sekundy |
| [-] | při povinném re na hru se složený flek účtuje správně |
| [-] | ve výsledcích při kilu jsou modře body těch, kteří vyhráli kilo (nikoliv hru) |
| [-] | mluvící okénko se při příliš malých a příliš velkých rozlišeních zobrazuje na správném místě |
| [-] | při zhasnutí dialogu Tipy a dialogu Shareware po spuštění aplikace pod Windows NT zůstane aktivní hlavní okno |
| [-] | při spouštění externích aplikací z dialogu O aplikaci a Shareware se substituují proměnné operačního systému - Notepad se spustí i pod Windows NT |
| [-] | při změně formátu datumu ve Windows se správně zobrazuje počet dní od nainstalování aplikace |
| volby |
| [*] | logičtější rozdělení voleb na jednotlivé záložky |
| [+] | volba: durch za dvojnásobek |
| [+] | volba: nehrát Flek a sedma s |
| [+] | volba: při sedmě nepovinný flek |
| [+] | volba: geometrické počítání kila |
| [+] | možnost prohodit tlačítka myši při volení trumfů - levé tlačítko způsobí hru s esem, pravé rozbalí menu |
| [+] | lze nastavit pomalejší vynášení karet (zpožďování výnosů počítačového hráče) - před tím, než vynese kartu počítač, lze stanovenou dobu počkat, což zajistí plynulejší hraní |
| [+] | lze nastavit prodleva před potvrzováním výroků (dříve konstantně 0,2 s) - čas, který musí uplynout před tím, než lze myší odkliknout mluvící okénko |
| [-] | při ukončené hře během volení a změně nastavení se zobrazily všechny karty |
| síť |
| [+] | seznam hráčů na Internetu - v dialogu Možnosti | Síť a v dialogu Hra | Síťová hra |
| [*] | síťoví hráči se domlouvají na tom, jak se bude míchat a dalších volbách |
| [-] | když není zjištěna doménová adresu, ponechá se IP adresa |
| mozek |
| [+] | při betlu se dívat do karet, heuristiky s tím související |
| [+] | heuristika: volím s esem a nemám desítku, spoluhráč je po pravici - vynést trumfového krále a tím vytlouct z protihráče desítku |
| [+] | volení - obě ostrý a trhák - volit se sedmičkou |
| [*] | sedmu hlásit pouze když součet počtu barev a trumfů je alespoň osm (dříve stačilo sedm) |
| [*] | nepřemýšlet při jediné platné kartě nebo jediné skupině platných karet - urychlení odezvy algoritmu |
Čtyřka 3.02 - 6.10.1999(první veřejná verze 3.x)
+ staročeské karty
+ volby týkající se nastavení pravidel
+ čtyři zvuky navíc v každé zvukové sadě
* informace o síťové komunikaci ve stavovém řádku
+ možnost posílat při síťové hře textové zprávy
+ možnost automaticky vyhovět síťovým žádostem
- chyby v síťové hře
Čtyřka 3.01 - 2.9.1999(odevzdáno jako Bakalářský projekt na MFF UK)
- funkční síťová hra
Čtyřka 3.00 - 30.8.1999
+ hra více hráčů na počítačové síti
+ automatické sehrání více her mezi počítačovými hráči
+ možnost ovládat hru klávesnicí
+ namluvené ozvučení jednotlivých herních událostí
+ možností vybrat různé zvuky pro různé hráče
Mozek
+ schopnost hrát ve špatné barvě
* komplexnější heuristiky
Čtyřka 2.03 - 27.5.1999
+ kanastové karty
- povinné kilo forhonda, jestliže není samec
* sedma a kilo v panelu informací o hře
* řazení karet do balíčku podle štychů jednotlivých hráčů
- zobrazení indikátoru hrajícího hráče u spodního hráče
- řazení karet při hře více lidských hráčů
- text "snímnout" v nápovědě a dokumentaci zaměněn na "sejmout"
* slabší žlutá v nadpisech v dokumentaci
+ volací konvence externích funkcí v programové dokumentaci
- vyhledání nápovědy po nainstalování programu
Mozek
- při nahlášené sedmě ji odehrát až v posledním štychu
- mazání desítky spoluhráči
Čtyřka 2.02 - 23.5.1999
* změna instalačního programu na Inno Setup
* systém načítání karet z podadresářů
+ dvouhlavé karty
- prohozené označení hráčů v dialogu Hráči
- hra více hráčů při otevřené hře
* vybírání obrázků balíčku karet v dialogu Možnosti
* odkazy v dialogu O aplikaci pomocí informací o protokolech
* odkazy v dialogu O aplikaci s využitím DDE
* v dialogu Možnosti zaměněno Při startu... na Při spuštění...
* upozornění při vícebarevných kartách a malém počtu barev obrazovky
* obyčejná pozice a rozměr okna skutečně podle Windows
* defaultně algoritmus Mozek.dll
* defaultně turnaj vypnut
* defaultně pozice obyčejná
+ v nápovědě písmo Courier New
+ Internetové adresy a verze použitých programů v dokumentaci
+ volba inverzního třídění karet
Čtyřka 2.01 - 4.5.1999(odevzdáno jako Bakalářský projekt na MFF UK - neuznáno)
- umístění panelu mluvení při změně velikosti okna
- umístění zvolené karty při změně velikosti okna
- vysoké skóre v dialogu Výsledky (60 + 40 = 100)
- barvy hráčů v dialogu Výsledky při renoncu
- čeština v panelu mluvení pod Windows NT
- označení hráčů v dialogu Hráči pod Windows NT
* jediná příručka s obsahem místo tří příruček
- neuhraný durch s kartou - majitel karty prohrává
- durch s kartou v 6. kole
* defaultně zvuky zapnuty
* defaultně pozice na středu
Mozek
- povinné kilo
- určování platných karet při přebíjení
- určování nejlepší karty
Čtyřka 2.00 - 29.4.1999
+ instalační program
+ uživatelská příručka
+ nápověda
+ určení algoritmů jednotlivých hráčů
+ hra více hráčů na jednom počítači
+ hra ve špatné barvě
+ renonc
* kontrola chyb hráčů
+ zvuky
+ externí algoritmy
+ externí algoritmus Mozek.dll
+ indikátor hrajícího hráče
+ oznámení fleků
* dialog Výsledky
* mluvení je nemodální okno
- pozice okna aplikace při startu
* volba základní sazby za hru
- zabitá sedma
- vysoké fleky
* dialog Peníze
- fleky ve špatné barvě
* správnost při nemíchání
Mozek
* určení protihráčů
* flek na sedmu
+ durch s kartou
|